LMMDV audzēkņi gūst pieredzi Francijā

No 2024. gada 7. aprīļa līdz 21. aprīlim, ieskaitot ceļā pavadītās dienas, notika audzēkņu īstermiņa uz Žana Geēno profesionālo vidusskolu (Lycée Professionnel Jean Guehenno) Francijā, Santamanmontronā. Mobilitātē devās divas Modes aksesuāru dizaina programmas audzēknes, viens pedagogs un divas pavadošās personas. Par savu dalību mobilitātē dalās audzēkņi un skolotāji.

Ieva Ščerbiņina (Modes aksesuāru dizains, 3. kurss).
Mobilitātes laikā attīstīju stieples kniedēšanas tehniku; mazu, smalku izmēru rotaslietu izgatavošanu, komunikācijas prasmes; noskaņas paletes (mood board) izveidošanu. Apguvu auskaru izgatavošanas metode, kuru vēl neesmu lietojusi. Parasti skolā izgatavojām lielāka izmēra aksesuārus un ne tik ļoti iedziļināmies sīkumos. Franču skolā ir vairāk aprīkojuma, lai strādāt un veidot sīkus darbus. Komunicēju ar vienaudžiem un skolotājiem. Pirms auskaru izgatavošanas, veidojām noskaņas paleti pēc franču skolotāju ieteikumiem. Labāk iemācījos orientēties jaunā vietā, staigājot pa jaunām vietām. Vairāk strādāt neatkarīgi, jo skolotājiem bija vairāk skolēnu un mazāk pievērsa uzmanību. Guvu lielāku kultūras izpratni, jo bija iespēja redzēt lietas par ko māca skolā. Klausījos citu valstu skolēnu perspektīvi uz lietām un to kultūru. Noteikti arī finanšu plānošanu, jo bija noteikta summa ar ko vajadzēja izdzīvot divas nedēļas un neiztērēt visu uzreiz. Šis brauciens man palīdzēja saprast savu komforta zonu un attīstīties personīgi. Es mācījos no savam kļūdām un attīstīju savas prasmes rotu izgatavošanā. Spilgtākie iespaidi bija redzēt un būt iekšā Buržas katedrālē. Viena franču studente mūs aizveda pastaigā uz Buržu, kur gājām pa vienkāršu ieliņu un tad pēkšņi ieraudzījām, iespaidīgu vārdiem neaprakstāmu katedrāli, kurā arī tikām iekšā. Pirmajā nedēļā bijām ekskursijā pilī, kur dažu minušu pastaigā, 800 metru virs jūras līmeņa, pa kalniem un skaistām vietām gar zirgiem un citiem dzīvniekiem meklējām ametistus. Uzņemošā skolā mācības sākās astoņos no rīta, līdz vakaram. Viens mācību bloks ilga stundu un piecdesmit minūtes. Vārtus uz skolu slēdz ciet un var tikt ārā tikai starpbrīžu laikā, tāpēc ja nav stundu, labāk uzreiz iet prom. Pirms ieiešanas skolā pārbaudīja somas. Brīvajā laikā apmeklējām muzeju Saint-Vic, pastaigājāmies Klermonferānā, redzējām katedrāli Notre-Dame of Assumptio, daudz staigājām arī Santamanmontronā, mājupceļā Parīzē apskatījām Triumfa arku, parkus, pamēģinājām vietējos ēdienus. Apskatītās vietas radīja jaunus iespaidus, izkāpjot no ikdienas rutīnas. Katra vieta bija savādāka, kas paplašināja manu izpratni par Francijas kultūru un dzīvesveidu. Ceļojums sniedza plašu ieskatu, gan vietējā vēsturē, gan šodienas dzīvē, padarot to par neaizmirstamu pieredzi. Pārlūkojot veikalus un baudot vietējo ēdienu, varēju iegūt jaunas zināšanas un saprast par vietējo dzīvesveidu.

Rebeka Selika Stirna (Modes aksesuāru dizains, 3. kurss).
Apguvu lodēšanas, metāla kniedēšanas, kā arī pilnveidoju angļu valodas prasmes. Mobilitātes laikā veidoju auskarus, kā arī prezentējam savu skolu un valsti, komunicējām ar vietējiem skolotājiem un audzēkņiem. Apguvu noskaņas paletes veidošanu, attīstīju skicēšanu un radošo domāšanu, jo mums bija dota tikai viena diena, lai izprastu uzdevumu, izveidotu noskaņas paleti un skices, lai nākamajās dienās izveidotu auskaru pāri. Šis brauciens ļāva man atpūsties no ikdienas rutīnas un atjaunot spēkus, jo mums nav pavasara brīvlaiks. Brauciena laikā es iepazinu Francijas kultūru un tās cilvēkus, kas palīdz man redzēt ikdienu un dzīvi no mazliet cita skatu punkta. Pirmajā nedēļā mēs braucām uz ametista raktuvēm, šī pieredze ļāva apskatīt neapstrādātus dažāda izmēra akmeņus. Otrajā nedēļā mēs aizbraucām uz Buržu, kur redzējām skaisto vecpilsētas arhitektūru un gotisko katedrāli. Kad bijām Parīzē redzējām, tiešām iespaidīgo, Triumfa arku. Spilgts iespaids bija arī rotu izstādes atklāšana, kur bija arī mūsu darbi, kam jau bijām gatavojušās iepriekš.

Personāla mobilitātē vienu nedēļu Santamanmontronā pavadīja Produktu dizaina izglītības programmas vadītājs Edijs Ābelis.
Pilnveidoju angļu valodu, apguvu dabīgo krāsvielu izgatavošanas prasmes praktiskās nodarbībās krāsu jaukšanā, kā arī uzdevumu risināšanu jauktās internacionālās komandās. Mobilitātes laikā noteikti arī ieguvu jaunus kontaktus turpmākām sadarbībai.

Kā pavadošā persona līdzi devās skolotājs Toms Vītols. Attīstīju valodas prasmes, sadarbību un darbu grupās, kā arī darbnīcu organizēšanu. Man patika uzņemošās skolas sagatavotā jautājumu un atbilžu spēle par juvelieru profesiju, kas veidota pēc spēles "Alias" principa. Šķita interesants veids kā iepazīt šīs profesijas terminus. Spilgtākos iespaidus atstāja brauciens uz ametista raktuvēm un ametista ieguve, audzēkņu darbu izstādes atklāšana un kopīgās organizētās ekskursijas. Sapratu, ka mūsu skolas skolēni ir radoši, konkurētspējīgi Eiropas līmenī, Frančiem ir citādāka izpratne par izstādes iekārtošanas principiem, mazliet iepazinu dažādību skolu izglītības sistēmās.

Mobilitāte tiek īstenota Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr. 1 (KA1) profesionālās izglītības sektora projekta Nr. 2022-1-LV01-KA121-VET-000055764 ietvaros.

lidzfinanse-ES