LMMDV audzēkņi gūst pieredzi SPĀNIJĀ

No 2024. gada 28. janvāra līdz 10. februārim, ieskaitot ceļā pavadītās dienas, notika audzēkņu īstermiņa Gvadiksas Mākslas skolā (Escuela de arte Guadix http://www.escueladearteguadix.es) Spānijā, Gvadiksā. Mobilitātē devās divi Produktu dizaina izglītības programmas audzēkņi un divas pavadošās personas.

Par savu dalību mobilitātē dalās audzēkņi:

Gregors Lazdāns (Produktu dizains, 3. kurss):
Mobilitātes laikā pilnveidoju zīmēšanas un veidošanas prasmes, kā arī apguvu koka amatniecību. Zīmēšanā strādājām tehnikās ar ogli un sēpiju, konstruējām galvu un mācījāmies veidot ēnas un gaismas, pēc tam ietonēšanu. Iemācījos tradicionālo veidu kā strādāt ar nažfinieri un veidojām kastītes ar inkrustāciju. Veidošanā apguvu kopēšanas tehniku, kur iesākumā ar 3D printeri izdrukāju telpisku galvas pusi, kam no māla veidojām otru pusi. Tad ņēmām nost 3D printēto pusi un veidojām arī atlikušo daļu mālā.

Uzlaboju ne tikai savas angļu valodas prasmes, bet arī iemācījos dažus spāņu vārdus. Nostiprināju orientēšanās prasmes, izmantojot karti, kā arī iegaumējot ceļu un ielas. Pilnveidoju prezentēšanas prasmes, stāstot par sevi, skolu un savu valsti, kā arī atbildot uz dažādiem jautājumiem.

Iepazinu vietējo kultūru, tradicionālo, ēdienu, mūziku, gan mācību procesā, gan ārpus tā. Spilgtākos iespaidus radīja laipnie un izpalīdzīgie cilvēki skolā, mācību process un apgūstamās darba tehnika, kā arī apkārtējā daba, skaistās pilsētas un arhitektūra.

Jonass Hillermanis (Produktu dizains, 2. kurss): Apguvu jaunas zīmēšanas un veidošanas tehnikas, kā arī darbu ar nažfiniera griešanu – inkrustācijas tehniku. Iegūtās prasmes palīdzēja nostiprināt profesionālo mākslas darbu atveidošana, jeb kopiju veidošana un bieža skolotāja klātbūtne un viņa sniegtie ieteikumi.

Pilnveidoju savas sociālās prasmes, orientēšanās prasmes un angļu valodas prasmes, ko veicināja būšana citā valstī. Guvu pozitīvu pieredzi, dibinot jaunus kontaktus uzņemošajā skolā, gan sociālās attiecības atgriežoties savā skolā. Spilgtākie iespaidi bija Granadas pilsētas apskate, Sjerranevadas (Sierra Nevada) kalnā kāpšana, kā arī došanās pie Vidusjūras.

Mobilitātē jauniešus pavadīja skolotāji Guntis Jekste un Guntars Ošenieks, kuri piemin, ka ikdienas mācību process un metodes tika risinātas kopā ar uzņemošās skolas audzēkņiem un pedagogiem, veidošanā tie bija māli, no kuriem tika veidota galvas kopija, zīmēšanā jaunas tehnikas, kas atšķīrās no metodēm, kādas ir pielietotas LMMDV. Koktēlniecības nodaļā interesanti bija veikt darbu ar amatniecības seno metodi - inkrustāciju (finierēšana izveidojot ornamentu). Studenti ieguva jaunas prasmes un metodes, kas bija labs piedzīvojums un izaicinājums.

Zīmēšanas metodes pielietojums ar ogles tehniku - vispirms iezīmējot vispārīgās formas un proporcijas, tad dzēšot un pielabojot formu, nonākot līdz precīzam formas attēlojumam, un dzēšot krāsojumu, panākot gaišākās vietas zīmējumā. Zīmēšanā prasmes un iemaņas iegūst zīmējot kopijas no slaveniem mākslas darbiem. Veidošanā tiek izmantots 3D drukāts modelis pamata prasmju un precizitātes mācīšanas procesā. Rasēšanā apguva elipses rasēšanu un to pielietošanu sarežģītu izstrādājumu rasēšanā. Tas attīstīs audzēkņu domāšanu un iespējams to varēs pielietot arī LMMDV mācību procesā.

Brauciens ļāva iepazīt labāk audzēkņus, viņu vēlmes un prasmes. Sarunās uzzināja ļoti daudz jaunu lietu, ko kopīgi varēs risināt mācību procesos. Atklājās jaunas iemaņas un lietas, kas arī patīk pašiem audzēkņiem.

Brīvajā laikā dalībnieki apskatīja daudzos dievnamus Gvadiskā, Granadā un Malagā, redzēja krāšņo arhitektūru un interjeru par ko plaši māca mākslas vēsturē, apmeklēja vairākus dabas parkus un kāpa kalnu virsotnēs, redzēja alas, kurās joprojām dzīvo cilvēki, apmeklēja Kalahoras (Castillo de La Calahorra), un Alhambras pili, "Guil" tēlnieces darbnīcu un izstādi, kā arī seno amatnieku darbus. Izbraukāja Andalūzijas ciematus un jūras piekrasti. Aprunājās ar vietējiem iedzīvotājiem un pedagogiem, kas bija unikāla iespēja iepazīt Spāņu kultūru un ikdienu.

Audzēkņu prezentācija

Mobilitāte tiek īstenota Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr. 1 (KA1) profesionālās izglītības sektora projekta Nr. 2022-1-LV01-KA121-VET-000055764 ietvaros.

lidzfinanse-ES-Erasmus